Årsmöte av Hormigón Armado Kollektivet

Årsmöte av Hormigón Armado Kollektivet 2022

Projektets första mål är inriktat på att stärka den demokratiska organisationen av Hormigón Armado Kollektivet . I lördags, den 19 februari, hölls årets första ordinarie möte för Asociación multisectorial para el desarrollo integral “Colectivo Hormigón Armado”. Trots att det var en av de två första aktiviteterna som föreslogs i projektet är det viktigt att nämna att två av de möten som fastställts i aktivitet 3.3 (andra kompletterande möten hölls) och aktiviteterna 3.1 och 2.1 hölls före årsmötet. Detta gjordes också som en förberedelse inför denna sammankomst, som också skulle slutföra förändringen av ledningen i kollektivets styrelse och ge startskottet för detta första projekt med kollektivets partner.

Förutom bytet av ledning och det nya projektet föregicks denna första sammankomst av följande situationer:

1. En mycket aktiv och produktiv förvaltning av den tidigare styrelsen under år 2021.
  2. Klagomål inom kollektivet om den tidigare styrelsens hantering av information och donationer.

Alla dessa aspekter präglade utvecklingen av årsmötet där följande konsekvenser och beslut fattades:

1. På grund av en styrelseledamots frånvaro och en annan styrelseledamots försening sköts den nya styrelsens officiella invigning upp till nästa möte, utan att föreningens arbete och förvaltning stoppades.
  2. Styrelsen uppmanades att presentera sitt arbete på ett tydligare och öppnare sätt.

Församlingens utveckling antecknades i ett protokoll som skrevs av kollektivets sekreterare. Dessa första aktiviteter i projektet är ett steg mot att säkerställa demokratiskt deltagande i både planering och beslutsfattande.

Rekommenderade artiklar